Интелигентна и дигитална пътна инфраструктура за превозни средства, интегрирана с технологии от следващо поколение (iDriving)
Проекти / Текущи
Акроним: iDriving
Статус: Текущ
Описание
iDriving има за цел да създаде прототип TRL 6, базиран на седем ключови стълба, които са проектирани да работят синергично, за да създадат интерактивно, точно и ефикасно решение за подобряване на инфраструктурната безопасност на градските и второстепенните селски пътища. Тези седем ключови стълба включват:
(i) Каталог на критериите за безопасност за всички участници в движението на второстепенни и градски пътища. Той установява еталон за стандартите за безопасност и ключовите показатели за ефективност, като формира основополагащия план, който ръководи всички аспекти на системата iDriving.
(ii) Общи комуникационни решения, осигуряващи безпроблемен обмен на данни в реално време между разнообразен набор от сензори от различни превозни средства и пътни инфраструктури.
(iii) Иновативна интеграция на сензори в компактни корпуси. Те могат лесно да бъдат разположени и поддържани както на превозните средства, така и на пътната инфраструктура, особено на второстепенни и градски пътища, като по този начин изпълняват ролята на основни центрове за събиране на данни или независими центрове за анализ на място.
(iv) Ефективни и точни услуги за наблюдение. Това включва визуална инспекция на пътната мрежа, анализ на поведението на превозните средства и анализ на метеорологичните условия, като всички те са от решаващо значение за проактивното управление на пътната безопасност.
v) Интелигентност на операциите по поддръжка за намаляване на разходите и въздействието върху другите потребители чрез усъвършенствани инструменти като 3D визуализация, откриване на дефекти на местно ниво и оптимално управление на трафика.
vi) Механизми за предупреждение, базирани на изкуствен интелект, които могат да предупреждават в реално време за опасни условия или произшествия на пътната инфраструктура с помощта на знаци или светлинни сигнали, или директно на потребителите на превозни средства чрез подобрени интерфейси.
(vii) Последният стълб осигурява безпроблемното интегриране на всички тези елементи, като обединява сложни анализи, базирани на изкуствен интелект, машинно обучение, сливане на сензори и най-съвременни симулации в цифров близнак на пътната инфраструктура. Това улеснява предвиждането, идентифицирането и реагирането на широк спектър от пътни условия и събития в реално време.
Консорциумът се състои от 17 партньори от 10 европейски държави, включително Гърция, Испания, Люксембург, Франция, Швейцария, Австрия, България, Румъния, Кипър и Хърватия.
Проектът се координира от Гръцкия център за изследвания и технологии - CERTH по програма Хоризонт Европа, Договор за изпълнение 101147004.